Aangekomen in Ghana

25 april 2019

De vliegreis is goed verlopen en we zijn veilig geland in Accra, nu kan het echt beginnen! Vanuit het vliegveld zijn we naar het airport side hotel gegaan, hier hebben we overnacht en ontbeten. Na het ontbijt zijn we samen met onze trotrodrivers naar de mall gegaan daar hebben we boodschappen en ghaneese simkaartjes gehaald. Daarna begon onze 4 uur lang durende reis naar Golokuati. Onderweg kijk je je ogen uit; de mensen, de natuur en de apen op de weg. Mensen lopen met grote bakken op hun hoofd door het drukke verkeer om aan de bestuurders spullen te verkopen zoals water, bananenchips en ijsje. Hier hebben wij natuurlijk ook gebruik van gemaakt ;) het verkeer gaat natuurlijk gewoon door dus de mensen rennen met de auto's mee om hun spullen te verkopen en het geld te innen, dit is erg indrukwekkend en leuk om te zien. Eenmaal aangekomen in Golokuati stond onze buurvrouw/begeleidster Lydia al op ons te wachten, wat een leuke vrouw zeg! Ze heeft ons huisje in felle kleuren geschilderd omdat ze niet wilde dat wij met heimwee naar huis gaan en ze had als verassing voor ons gekookt, een typisch golokuathi's gerecht, het was heerlijk! De mensen in golokuati zijn erg vriendelijk, als we langs lopen roept iedereen "welcome" naar ons. Nu zijn wij helemaal gesetteld in ons huisje en ik kijk uit naar wat we de volgende weken gaan beleven. Ik houd jullie op de hoogte.

Liefs,

Anouk

IMG_20190424_084850IMG_20190425_185754IMG_20190425_105502

1. Ricky van Pinxteren:
    25 april 2019
    Fijn dat de reis zo goed begonnen is en jullie zo welkom geheten worden. Dat is een goed begin. Kijk uit naar je verhalen.
    Geniet, groetjes Ricky
  2. Opa:
    26 april 2019
    heel erg fijn dat ik van jouw mooie verhalen mag mee genieten
  3. Tante Lies:
    26 april 2019
    Wat gezellig en fijn om dit allemaal met jou (jullie) mee te beleven dank je xx
  4. Monique:
    26 april 2019
    Ik kijk uit, naar jouw ( jullie) nieuwe reis verhaal. Geniet ervan.