let's go!

22 april 2019 - Beuningen, Nederland

Hallo allemaal,

Wat leuk dat je een kijkje neemt op mijn blog, hier houd ik je op de hoogte van al mijn avonturen die ik tijdens mijn stage in Ghana ga beleven.

De koffers zijn gepakt en alle voorbereidingen zijn gedaan, morgen stap ik in het vliegtuig richting Accra.

Even over mij:
Mijn naam is Anouk en ik ben 19 jaar oud. Ik zit nu in het 3e leerjaar van de opleiding verpleegkunde niveau 4 aan het ROC Nijmegen. Mijn hobby’s zijn dansen, bakken, gezellig stappen met vrienden en ik vind het leuk om (bord)spelletjes te spelen met mijn familie.

Over Ghana:
Ghana ligt aan de westkust van Afrika, het land is even groot als 6x Nederland. De hoofdstad van Ghana is Accra. Naast 13 inheemse talen is de voertaal Engels. Het motto van het land is “Freedom and justice”

Over mijn stage:
Samen met 5 andere verpleegkundige in opleiding ga ik stage lopen in Ghana. Dit doen wij onder de vleugels van ROC Nijmegen en stichting Ghanagangers.

Hoe ziet mijn week eruit?
3 dagen in de week ben ik werkzaam in het ziekenhuis in Kpando. Dit doe ik op verschillende afdelingen namelijk: Childeren ward, Male ward, Female ward, Maternity ward en de Labour ward.
1 dag in de week geven wij voorlichting over hygiëne en seks aan basisscholen (kinderen tussen de 10-12 jaar).
Daarnaast helpen wij ook met het vaccineren van kinderen tijdens het vaccinatieprogramma.
In het weekend genieten we van het mooie weer, de cultuur en van alle bezienswaardigheden die Ghana te bieden heeft.

Algemene informatie:
hoelang duurt mijn stage: 23-04-2019 t/m 07-07-2019
Vliegen: Amsterdam-Parijs-Accra. Wij blijven de 1e nacht in een hotel in Accra, de volgende dag gaan we de stad in om onder andere een Ghanees simkaartje te kopen en worden we opgehaald door Michael (onze taxi chauffeur) en rijden we ongeveer 4-6 uur naar ons dorp, Golokuati.
verblijf: We verblijven in een huisje van de stichting Ghanagangers in Golokuati. Naast ons woont onze begeleidster Lydia.
Ziekenhuis: Margret Marquart Catholic Hospital in Kpando (20 min van Golokuati vandaan)

Ik heb er héél veel zin in! Ik spreek jullie snel weer in mijn volgende post.

Liefs,
Anouk

1. Monique:
    22 april 2019
    Heel veel plezier Anouk. Geniet ervan.
  2. Ronnie:
    23 april 2019
    Anouk, goede vlucht geniet van dit avontuur gr Ronnie
  3. Marina Strik:
    23 april 2019
    Dikke knuffel en GENIET!!!
    Xxx Marina
  4. Ricky van Pinxteren:
    23 april 2019
    Veel plezier Anouk, geniet van deze ervaring.
  5. Opa:
    24 april 2019
    Hallo, ik lees ook jou blog ! liefs opa