Het einde van mijn avontuur in Ghana

21 juli 2019 - Beuningen, Nederland

Hallo lieve lezers,

Ik ben weer volledig gesetteld in ons kleine koude kikkerlandje. Ik heb ontzettend genoten van het avontuur dat ik samen met mijn nieuwe vriendinnen heb mogen mee maken. In deze 11 weken heb ik zoveel plezier gehad met de meiden en hebben we samen ook emotionele momenten gedeeld. Wij kunnen als groep zo veel herinneringen delen en op momenten terug kijken die een ander niet zo gauw zou begrijpen, dat vind ik zo veel waard dat ik de titel "vriendinnen" eigenlijk nog te schaars vind. Buiten het "top team", zoals Hans (onze docent) dat zou zeggen, ben ik heel dankbaar voor alles wat ik heb mogen meemaken. Ik heb veel geleerd, zowel qua persoonlijke groei als in het vak. Je leert heel creatief zijn met de middelen die je hebt en altijd positief tegen een situatie aan te kijken, ondanks dat je weet dat het eigenlijk een stuk makkelijker had gekunt. Ik kijk niet terug met een blik van " Oh, wat zijn ze arm en wat zijn ze zielig", ik kan alleen maar zeggen dat ik mega trots ben en mn petje voor ze afzet! Natuurlijk gun ik de Ghanesen alle welvaart toe die zij verdienen, maar deze mensen zijn zo gelukkig in het leven en kunnen zo oprecht genieten van alle kleine dingen die het leven te bieden heeft. Ik heb daar heel veel bewondering voor en ik hoop dat ik dat ook in mijn eigen leven kan toepassen. Ik heb natuurlijk nog veel meer te vertellen over alles wat ik heb meegemaakt, maar dat doe ik liever aan je persoonlijk met een lekker kopje thee of een koud biertje. Dit is mijn laatste blog post en tegelijkertijd ook het definitieve einde van mijn stage in Ghana. Ik wil jullie allemaal super erg bedanken voor het trouw volgen van al mijn verhalen en avonturen en alle lieve reacties.

- Als er nu een wijdstrijd was.
Een wedstrijd tussen mij, en de zon.
Wie het hardste stralen kon,
dan denk ik dat ik won! -

Liefs,
Anouk

1. Lenie van Hust:
    22 juli 2019
    Nou Anouk je mag best trots zijn ik heb mee gereisd met jou verhaal daar voor bedankt.en jij bent altijd welkom . Groetjes Lenie